ORSZÁG PÉTER EGYÉNI VÁLLALKOZÓ ÁLTAL ÜZEMELTETETT (...) HONLAPON ELÉRHETŐ LURKÓ GYERMEKJÁTÉK WEBÁRUHÁZ
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI
1. Bevezetés
1.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek a
www.lurkofajatekok.hu Webáruházban elektronikus úton történő szerződéskötések esetén érvényesek.
1.2. Az elektronikus vásárlás során a Vásárló és Ország Péter egyéni vállalkozó között szerződés jön létre.
2. Vállalkozás adatai
2.1. A Vállalkozás neve:Ország Péter egyéni vállalkozó
2.3. A Vállalkozás nyilvántartási száma: 59721639
2.4. A Vállalkozást nyilvántartó hatóság neve: Nemzeti Adó és Vámhivatal
3. Az elektronikus vásárlásra vonatkozó tájékoztatások
3.1. Az elektronikus vásárlások során megkötésre kerülő szerződések nyelve a magyar. Az elektronikus úton megkötendő szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül. A rendelés adatait, a létrejött szerződést Ország Péter egyéni vállalkozó a szerződés teljesülésétől számított 5 naptári évig megőrzi.
3.2. A Webáruházban megrendelést kizárólag 16. életévét betöltött személy jogosult leadni, egy alkalommal maximálisan bruttó 150.000, - Ft értékben.
3.3. Ország Péter egyéni vállalkozó (a továbbiakban Vállalkozás) kizárólag magyarországi lakcímekre vállal szállítást. A megrendelések leadása kizárólag elektronikus úton történik a webáruházban. Emailben, postai úton, más módon megrendelés leadása nem lehetséges.
3.4. A Webáruházban a termékek kapcsán feltüntetett árak és más tájékoztatások nem minősülnek ajánlattételnek, az mindössze felhívás ajánlattételre. Az ajánlatot a jelen szerződés szerint a Vásárló teszi, amennyiben jelzi vételi, megrendelési szándékát VÁLLALKOZÁS felé. A szerződés létrejötte az a pillanat, amikor a Vásárló ajánlatát az ajánlat (rendelés) beérkezéséről szóló üzenetet követően a VÁLLALKOZÁS – a jogszabályok által megjelölt - 48órán belül visszaigazolja.
3.5. A Webáruházban megvásárolható termékek árai magyar forintban értendők és bruttó összegek, az általános forgalmi adót tartalmazzák. A termékek vételára minden esetben 1 darab termékre vonatkozik.
3.6. A VÁLLALKOZÁS nem köteles az egyértelműen észlelhető, hibás áron teljesíteni a megrendelést. Ilyen esetekben a VÁLLALKOZÁS jogosult visszautasítani a rendelést, amennyiben a megrendelt termék ára nyilvánvalóan téves volt (pl. 5 Ft, 50 Ft, 500 Ft) és a termék közismert, általánosan elfogadott, illetve becsült piaci árához viszonyítva, vagy felajánlani a termék helyes áron történő teljesítését.
3.7. A megvásárolt termékek vonatkozásában a Vásárló a használati útmutatót a termék dobozában találja, illetve amennyiben az nem került csomagolásra, úgy azt jogosult bármikor elkérni emailben a VÁLLALKOZÓTÓL.
3.8. A VÁLLALKOZÓNÁL nem áll rendelkezésre a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex.
4. A webáruházban leadott megrendelés esetén történő szerződés létrejötte, megkötése
4.1. A webáruházban történő vásárlásra sor kerülhet a vásárló regisztrálásával, amely esetben felhasználói fiókot hoz létre a webshopban, illetve regisztráció nélkül is. A Webáruházban történő vásárlásnak nem feltétele az érvényes regisztráció, illetve a felhasználói fiók létrehozása.
4.2. Regisztrációval azonban a későbbi rendeléseit gyorsabban, kevesebb adatbevitellel tudja leadni. Regisztrálni a Webáruházban lévő „Regisztráció” pontban (elérhető a fiókom ikonra kattintva, a regisztrációhoz szükséges adatok (magánszemély esetén: vezetéknév, keresztnév, e-mail cím, jelszó, irányítószám, város, utca, házszám, telefonszám; adószámmal rendelkező adóalanyok esetén: cégnév/név, székhely/cím, adószám) megadásával lehet. A kért adatok megadása és az adatkezelési tájékoztató vonatkozó rendelkezéseinek megismerésére és elfogadására vonatkozó jelölőnégyzet kipipálása után, a regisztráció a Vásárló által történő jóváhagyását követően a Vásárló által megadott e-mail címre a VÁLLALKOZÁS.visszaigazoló e-mailt küld, melyben megerősíti a regisztráció megtörténtét és tájékoztatást nyújt, hogy a Vásárló hol tudja a későbbiekben megváltoztatni a regisztrációkor megadott adatait. A regisztráció megtörténte után a Vásárló a regisztrációkor megadott e-mail címével és jelszavával beléphet a VÁLLALKOZÁS Webáruházába.
4.3. A Vásárlónak a regisztráció során ezen a felületen, illetve a Webáruház felületén van lehetősége feliratkozni a VÁLLALKOZÁS hírlevelére is.
4.4. A regisztráció, illetve a Webáruházban történő vásárlás során a Vásárló köteles hozzá köthető, valós és pontos adatokat megadni. Álnévvel, valótlan adatokkal történő rendelés leadás jogi következményekkel jár, ebben az esetben minden felelősség az álnevet, valótlan adatokat megadó vásárlót terheli.
4.5. A megrendelés folyamata:
4.5.1. A terméket a Vásárló helyezi el a KOSÁR-ba.
4.5.2. A KOSÁR-ba helyezett terméket a regisztrált vásárló a belépést követően, míg a nem regisztrált vásárló a „REGISZTRÁCIÓ NÉLKÜLI VÁSÁRLÁS” opcióra történő kattintással érheti el.
4.5.3. Ezt követően ki kell választani a Vásárló által előnyben részesített szállítási módot, illetve meg kell adni a szállítási címet.
4.5.4. Ezt követően ki kell választani a fizetési módot. A Webáruházban kizárólag bankkártyás fizetés érhető el.
4.5.5. Ezt követően a Vásárlónak ellenőriznie kell a korábban felvitt adatok helyességét (termékek típusát, darabszámát, árát, személyes adatait, a fizetésre és szállításra vonatkozó adatokat) majd meg kell erősítenie a megrendelését.
4.5.6. A Vásárló által kiválasztott termékre vonatkozó vételi ajánlata akkor minősül közölt ajánlatnak, amikor az online rendelés során a vásárló az ott kért adatokat megadta és a „Megrendelés és fizetés” gombra kattint. Erre a gombra történő kattintással a vásárlónak fizetési kötelezettsége keletkezik, amely tényre a Webáruház megrendelési felületén is felhívjuk a figyelmet.
4.5.7. Ezt követően a fizetési felületre navigál az oldal, ahol bankkártyával teljesíthető a termékek vételára, illetve adott esetben a szállítási díj.
4.5.8. A Vásárló rendelésének elküldését követően, a VÁLLALKOZÁS. e-mail üzenetet küld a Vásárló részére, amelyben igazolja, hogy a VÁLLALKOZÁS megkapta a rendelést és felsorolja annak részleteit (kézhezvétel automatikus igazolása).
4.6. A VÁLLALKOZÁS köteles a Vásárló megrendelését 48 órán belül visszaigazolni. Amennyiben a 48 órás visszaigazolási kötelezettség ideje alatt a Vásárló nem kapott értesítést, megszűnik az ajánlattételi kötöttsége.
4.7. Amennyiben a Vásárló Webáruházon keresztül történő vásárlása során megadott adatok elektronikus rögzítésére hibásan kerül sor, annak kijavítását a Vásárló a VÁLLALKOZÁS részére, a
[email protected] e-mail címre történő e-mail küldésével, illetve telefonon a [+36209265221] telefonszámon kérheti.
4.8. Amennyiben a megrendelési és kiszállítási folyamat során még lehetséges, a VÁLLALKOZÁS igyekszikminél hamarabb kijavítani a felmerült hibát. A Vásárlót a VÁLLALKOZÁS e-mailben vagy telefonon értesíti a hiba kijavításával kapcsolatban. A Vásárló tudomásul veszi, hogy az általa megadott hibás, illetve téves adatokból eredő esetleges hibás teljesítésért a VÁLLALKOZÁS nem vállal felelősséget.
4.9. A számlát a Vásárló minden esetben elektronikus úton kapja meg a vásárláskor megadott e-mail címére. Utólagosan a VÁLLALKOZÁS-nek nem áll módjában a számlát módosítani és megküldeni. A kiszállított csomag tartalmazza az elállási nyilatkozatot is.
5. A Vételár, illetve szállítási költség megfizetése, a szállítással kapcsolatos tájékoztatás
5.1. A termék Webáruházban megjelölt magyar forintban fizetendő, bruttó (ÁFA-t tartalmazó) eladási ára, amely összeg (vételár) ellenében a termék a Webáruházon keresztül megvásárolható. Rendelés esetén a termék adásvétele a Webáruházban megjelölt, a megrendelési folyamat végén elfogadott vételáron jön létre a felek között.
5.2. Webáruházi megrendelés esetén a fizetés kizárólag előrefizetéssel, bankkártyával (Visa, Mastercard, Maestro), történhet. Bankkártyás fizetés esetén: Az adatok és a személyes információk védelme kiemelten fontos számunkra. A biztonságos fizetési folyamathoz SSL-kódolást használunk.
5.3. A VÁLLALKOZÁS a fentieken kívüli fizetési módokat a Webáruházon keresztül történő vásárlás esetén nem fogad el.
5.4. Amennyiben a Vásárló már online, bankkártyás fizetéssel, rendezte a számlát, úgy már nem terheli semmilyen költség a kiszállítás során.
5.5. A megrendelt áru a teljes vételár és szállítási díj kifizetésig a VÁLLALKOZÁS tulajdonában marad, a termék tulajdonjoga a vételár és a szállítási díj maradéktalan kiegyenlítésekor száll át a Vásárlóra, addig a VÁLLALKOZÁS kifejezetten tulajdonjog fenntartással él.
5.6. A Webáruházban kiválasztott termékeket házhozszállítással, vagy a futárszolgálat által megadott csomagpontok valamelyikén veheti át a Vásárló. Az átvétel módja, a csomagpontok, a megrendelés során a szállítási címnél választható ki.
5.7. A Webáruházban megrendelt termékeket a GLS Hungary vagy a Magyar Posta (a továbbiakban „futárszolgálat” vagy „futárszolgálatok”) szállítják házhoz, a megrendelés során megadott magyarországi szállítási címre vagy a Vásárló által kiválasztott GLS csomagpontra vagy csomagautomatába. A megrendelt termékekről és a szállítási folyamatról a Vásárló folyamatos tájékoztatást kap a VÁLLALKOZÁS és a futárszolgálatok által e-mail és vagy SMS formájában.
5.8. A megrendelt termékeket a VÁLLALKOZÁSmegbízásából eljáró DPD HUNGARY Kft. a rendelés átadásától számított 48 órán belül törekszik házhoz szállítani. A DPD csak munkanapokon szállít csomagot 8:00 és 17:00 óra között. Az MPL szállítási feltételei, illetve a szállítás határideje vonatkozásában a Magyar Posta Postai szolgáltatások ÁSZF-e az irányadó, amely az alábbi linken érhető el:
PASZF_ASZF02_Termeklapok.pdf (posta.hu) 5.9. A VÁLLALKOZÁS a megrendelt termékek házhozszállítását csak Magyarország területén belül vállalja. A beérkező rendeléseket regisztrálják és a csomag összeállítása után átadják a futárszolgálatnak. A Vásárló a csomag összeállításakor kap e-mailt és, vagy SMS-t a várható szállítási időponttal.
5.10. A Vásárló köteles az átvételt követően mihamarabb a csomagot tételesen ellenőrizni, valamint meggyőződni arról, hogy a szállítólevélben szereplő tételek a valóságban megegyeznek a rendelt, és kiszállított termékekkel. Amennyiben ezzel kapcsolatban bármilyen probléma felmerülne, javasoljuk, hogy a Vásárló lehetőség szerint késedelem nélkül vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a hiba orvoslása érdekében. Az ügyfélszolgálat elérhetőségei:
Telefon: +36209265221
Email: [email protected]
(Nyitvatartási idő a telefonos megkeresések esetén:
A Webáruházban leadott megrendelés esetén az aktuális szállítási díjak és egyéb költségek az alábbi linken ( Szállítás ) érhetők el.
6. Kellékszavatosság
6.1. A vásárló jogosult a VÁLLALKOZÁSSAL szemben annak hibás teljesítése esetén kellékszabatossági igényt érvényesíteni a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V törvény rendelkezései szerint. A Vásárló választása szerint kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a VÁLLALKOZÁS adott okot.
6.2. A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Vásárló már nem érvényesítheti. A Vásárló aVÁLLALKOZÁSSAL szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, (számla, megrendelési visszaigazolás, szállítólevél megküldésével) hogy a terméket, a VÁLLALKOZÁS-tól vásárolta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
6.3. Termékkel kapcsolatban reklamációt (minőségi kifogást) kizárólag postai levélben vagy emailben fogadunk.
6.4. A kellékszavatosság igény elutasítható, ha az természetes elhasználódás miatt kopik, vagy a terméket nem rendeltetésszerűen használjak, és a hiba ebből keletkezik, ideértve különösen, de nem kizárólagosan az alábbi okokat:
6.4.1. nem megfelelő típusválasztás következtében fellépő hiba;
6.4.2. használati útmutatónak nem megfelelőkezelésből, tárolásból eredő hiba esetén;
6.4.3. sérülés, erőszakos külső behatás (fizikai, kémiai stb.) okozta hiba esetén;
6.4.4. szakszerűtlen / házilagos javítás következményeként a hiba súlyosbodott, vagy annak oka, keletkezése, mértéke emiatt már nem megítélhető;
6.5. A kellékszavatossági igények érvényesítésére fogyasztók részére nyitva álló két (2) év két részre tagolódik:
6.5.1. A vásárlás napjától számított tizenkettő (12) hónapon belül, ha bármilyen rendellenességet, hibát észlel a termékkel kapcsolatban, azt kérjük, késedelem nélkül jelezze emailben vagy postai úton. A hibát legkésőbb a felfedezésétől számított 2 hónapon belül kell bejelenteni, a késedelmes igénybejelentésből eredő kárért a VÁLLALKOZÁS nem felel. A hibás / meghibásodott / kifogásolt terméket természetesen nem célszerű tovább használni, mivel az ezzel okozott kárt a forgalmazó nem köteles megtéríteni. Amennyiben a hiba eredete, jellege, így a reklamáció jogossága nem egyértelmű, vitás a felek között, úgy a VÁLLALKOZÁS saját költségén független szakvéleményt kér ennek megállapítására.
6.5.2. A vásárlás napjától számított tizenkettő (12) hónapon túl, a 2 éves időtartam végéig kétség, vita esetén a Vásárló saját költségén bizonyíthatja (pl.: szakvélemény által), hogy a meghibásodás oka már eladáskor (gyártáskor) benne volt a termékben. Amennyiben a szakvélemény alaposnak ítéli a Vásárló reklamációját, és azt a VÁLLALKOZÁS elfogadja, úgy a termékvételárán felül (számla ellenében) a bevizsgálás költségét is megtérítjük.
6.6. Minőségi kifogás esetén a Vásárló választása szerint a termék kijavítását vagy kicserélését kérheti, azonban, ha az igény teljesítése lehetetlen, vagy a VÁLLALKOZÁS számára – a másik igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget okozna, akkor az eset összes körülményét (ideértve a hibátlan állapotban képviselt értéket és a szerződésszegés súlyát) mérlegelve a VÁLLALKOZÁS a csereigény helyett választhatja a javítást. Amennyiben a VÁLLALKOZÁ a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy a Vásárló igényének nem tud megfelelő határidőben eleget tenni, úgy a Vásárló (a VÁLLALKOZÓVAL történt egyeztetést követően) kijavíthatja, vagy kijavíttathatja a hibás terméket a VÁLLALKOZÁS költségére. Aszakszerűtlen javításból eredő károkért a VÁLLALKOZÁS nem köteles felelősséget vállalni.
6.7. A Vásárló - választása szerint - arányos árleszállítást kérhet, vagy megszüntetheti a szerződéstől, tehát visszakérheti a termék vételárát:
6.7.1. a VÁLLALKOZÁS javítást/kicserélést nem vállalta, vagy nem tudta teljesíteni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz/kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt,
6.7.2. ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a VÁLLALKOZÁS megkísérelte a termék javítását;
6.7.3. a termék hibája olyan súlyú, hogy indokolttá teszi,
6.7.4. a VÁLLALKOZÁS nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy észszerű határidőn belül vagy a vásárlónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja a terméket kijavítani, kicserélni.
6.8. Jelentéktelen hiba esetén elállásnak nincs helye.
6.9. A Vásárló kellékszavatossági igénye a vásárlás (teljesítés) időpontjától számított egy év alatt évül el. Amennyiben a Vásárló fogyasztónak minősül, úgy az elévülés a vásárlás (teljesítés) időpontjától számított 2 év. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vásárló a terméket rendeltetésszerűen nem tudja használni. A terméknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági idő újból kezdődik. Ez igaz arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
Amikor egy termék javításból vagy minőségi bevizsgáltatásból visszaérkezik a Vásárló emailben értesítésre kerül.
6.10. Reklamáció esetén csak minden alkatrésszel rendelkező terméket köteles a VÁLLALKOZÁSátvenni.
7. Termékszavatosság
7.1. A vásárolt termék hibája esetén a Vásárló - választása szerint – a 6. pontban meghatározott kellékszavatossági jogát vagy a jelen pont szerinti termékszavatossági igényt esetlegesen, ha a termékre a VÁLLALKOZÁS jótállást vállalt vagy a termék a vonatkozó jogszabályok alapján jótállásra köteles úgy jótállást érvényesíthet.
7.2. A Vásárló termékszavatossági igényként a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
7.3. A termékszavatossági igény a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesíthető. E határidő elteltével a vásárló e jogosultságát elveszti.
7.4. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval, illetve a Vállalkozóvalközölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a vásárló felelős.
7.5. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
7.6. A Vásárló termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával (VÁLLALKOZÁSSAL) szemben gyakorolhatja.
7.7. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az alábbi szabályok szerint kell bizonyítani: Ennek értelmében a termékszavatossági igények érvényesítésére nyitva álló két (2) év két részre tagolódik:
7.7.1. A vásárlás napjától számított tizenkettő (12) hónapon belül, ha bármilyen rendellenességet, hibát észlel a termékkel kapcsolatban, azt kérjük, késedelem nélkül jelezze a gyártó elérhetőségein. A hibát legkésőbb a felfedezésétől számított 2 hónapon belül kell bejelenteni, a késedelmes igénybejelentésből eredő károkért a gyártó nem felel. A hibás/meghibásodott/kifogásolt terméket természetesen nem célszerű tovább használni, mivel az ezzel okozott kárt a gyártó nem köteles megtéríteni.
7.7.2. A vásárlás napjától számított tizenkettő (12) hónapon túl, a 2 éves időtartam végéig kétség, vita esetén a Vásárló saját költségén bizonyíthatja (pl.: szakvélemény által), hogy a meghibásodás oka már eladáskor (gyártáskor) benne volt a termékben.
7.7.3. A gyártó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
7.7.4. A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
7.7.5. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a vásárló a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
8. Jótállás
8.1. A VÁLLALKOZÁS az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, valamint a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról
szóló 10/2024. (VI. 28.) IM rendelet alapján
minden villamos energiával működtetett játék, valamint bel- és kültéri gyermekjáték, különösen hinta, csúszda tartoznak ide. A jótállással érintett termékek körét a Weboldalon külön is megjelöltük.A jótállás az új tartós fogyasztási cikkekre terjed ki, ha azok eladási ára eléri a 10 000 forintot.
8.2. A fenti jogszabály alapján a Vállalkozás jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a Vállalkozás jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás a jogosultnak jogszabályból eredő jogait nem érinti.
8.3. A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettelszemben. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.
8.4. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
Lurkó_Jótállás_jegy_minta
9. Elállás joga
9.1. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezései alapján a vásárló, az áru átvételét követő 14 naptári napon belül, indoklás nélkül elállhat a vásárlástól.
9.2. A Vásárló az elállási nyilatkozatot a Webáruház oldaláról letöltheti. Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Vásárló nyilatkozatát az elállásra nyitva álló határidő lejárta előtt elküldi, azaz akár a megrendeléstől számított 30. naptári nap végéig ezt megteszi.
9.3. Fenti elállási határidőre vonatkozó rendelkezések nem érintik a Vásárló azon jogát, hogy az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. A Vásárló az elállási jogát az általa szabadon választott módon is gyakorolhatja.
9.4. A határidőn belül gyakorolt elállás a felek közti szerződés megszűnését eredményezi, mely alapján az átvett terméket, illetve a megfizetett vételárat vissza kell szolgáltatni a másik félnek. Amennyiben a Vásárló szállítási díjat is fizetett a megrendelés kapcsán, mivel a Vásárló kifejezetten a legkevésbé költséges szállítási módtól (azaz ingyenes üzletben történő átvételtől) eltérő módot választotta, a szállítási díj visszafizetésének az a feltétele, hogy a teljes megrendelésre, azaz a rendeléshez tartozó összes termékre kiterjedjen a Vásárló elállása (egy időben, vagy az utolsó termék visszavételénél).
9.5. Ha a Vásárló eláll a szerződéstől, köteles a terméket saját költségén visszaküldeni az alábbi címre: (xxx)
9.6. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Vásárló a terméket a határidő lejárta előtt visszaküldi.
9.7. A VÁLLALKOZÁS kizárólag új állapotú (sérülésmentes, hiánytalan tartalmú) lehetőleg eredeti csomagolásában visszaadott termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat visszafizetni. Amennyiben a termék a kipróbáláshoz feltétlen szükséges használatot meghaladó használat nyomait mutatja, úgy a VÁLLALKOZÁS fenntartja magának a jogot arra, hogy az értékcsökkenés miatt egy arányos összeget visszatartson és a vételárat csak részben térítse vissza.
9.8. A Vásárló csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Amennyiben a határidőn belül gyakorolt elállás jogán visszaküldött csomag megfelel a fenti feltételeknek, a VÁLLALKOZÁS a teljes vételárat a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően, haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított legkésőbb 14 naptári napon belül visszautalja a Vásárló részére az előzetesen megadott számlaszámra. Ebben az esetben kérjük, hogy a Vásárló adja meg az elállási nyilatkozaton azt a bankszámlaszámot ahová szeretné, hogy a VÁLLALKOZÁS teljesítse a visszautalást. A Vásárló a weboldalon történő megrendeléssel és a jelen általános szerződési feltételek elfogadásával kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy elállás esetén a VÁLLALKOZÁS a visszajáró összeget a fenti módon térítse vissza.
9.9. A VÁLLALKOZÁS mindaddig visszatarthatja a Vásárlónak az elálláshoz kötődően visszajáró összeget, amíg a Vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
9.10. Kérjük, hogy a Vásárló a visszaküldéskor lehetőség szerint az eredeti csomagolást használja. Későbbi térítési igények elkerülése érdekében, óvatosan ellenőrizze a terméket és tartózkodjon a károkozástól(pl. karcolás, foltok, kopott talp stb.). A visszaküldendő dobozba kérjük, hogy a Vásárló lehetőség szerint mellékelje a kitöltött elállási nyilatkozatot!
9.11. A termékek visszaküldésének költségei minden esetben a Vásárlót terhelik. Az elállás kapcsán ezen felül a Vásárlót más költség nem terheli. Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére nincs lehetőségünk.
9.12. Visszaküldés esetén az árut bármely postahivatalban, vagy GLS csomagpontban, esetleg más futárszolgálatot megbízva a csomagot megfelelően csomagolva és megcímezve fel lehet adni (mely tartalmazza a címet, a feladó nevét).
9.13. Amennyiben a Vásárló elállási jogának gyakorlásával kapcsolatos kérdése merülne fel, emailben és telefonon kaphat tájékoztatást:
Email: [email protected]
Telefon: +3620926522
Lurkó_elállási_nyilatkozat
10. A panaszkezelés helye, módja, jogviták rendezése
10.1. Minőségi kifogásokat a termékek jellegének megfelelően kizárólag emailben és postai úton fogadunk el.
10.2. A Vásárló a termékkel vagy a VÁLLALKOZÁS tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait (panaszait) az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Levelezési cím: 9700 Szombathely, Szabadságharcos utca 8-12 B ép. A lépcsőház.
Email cím: [email protected]
10.3. A VÁLLALKOZÁS a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel és annak másolatát postai/emailes úton megküldi.
10.4. A VÁLLALKOZÁS a hozzá írásban érkezett panaszt 15 napon belül érdemben megválaszolja. A panasz elutasítása esetén a VÁLLALKOZÁS az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.
10.5. Amennyiben a VÁLLALKOZÁS és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vásárló számára:
10.5.1. Békéltető testület eljárását jogosultkezdeményezni a Vásárló.
Békéltető Testület eljárását a fogyasztó ingyenesen, a lakhelye, tartózkodási helye vagy a vásárlás helye szerint illetékes vármegyei kereskedelmi kamarák mellett működő Testületeknél kezdeményezheti. A testületek elérhetőségét megtalálhatja a
www.bekeltetes.hu oldalon.
10.5.2. Eljárást indíthat a Vásárló a vármegyei vagy fővárosi Kormányhivatalok fogyasztóvédelmi egységeinél.
A fenti hivatalok fogyasztóvédelmi tárgyú jogszabálysértések esetén kereshetőek fel érdemben. Ilyennek minősülhet, ha a szolgáltató, kereskedő nem ad választ a fogyasztó panaszára, megtéveszti a fogyasztót, vagy egyéb jogsértést követ el. Nem tartozik a fogyasztóvédelmi hatóság illetékességi körébe a fogyasztó és a kereskedő közötti vitás kérdés rendezése (például, hogy a vételárat fizessék vissza)Cím:
http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek10.5.3. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy
online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára. Ahhoz, hogy a Vásárló az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében. Az online vitarendezési platform az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érhető el:
http://ec.europa.eu/odr10.5.4. Bírósági eljárást kezdeményezhet a Fogyasztó. A bíróságok elérhetősége: https://birosag.hu/birosag-kereso
11. Adatvédelem
12. Alkalmazandó jog, szerződés megszűnése, megszüntetése
12.1. Amennyiben jelen ÁSZF valamely rendelkezése érvénytelen lenne, az a továbbiakban nem alkalmazható és az érvénytelen rendelkezés helyett a jogszabályi előírások az irányadóak és az ÁSZF visszamaradó rendelkezései továbbra is teljes hatállyal bírnak.
12.2. Az Általános Szerződéses Feltételek szerint létrejött szerződéses jogviszony (Webáruház regisztráció) az alábbi esetekben szűnik meg, illetve szüntethető meg:
a) közös megegyezéssel;
b) a Webáruház regisztrációt követő 14 napon belül a Vásárló által, a regisztráció során használt e-mail címéről kezdeményezett a VÁLLALKOZÁS részére az .... címre küldött elállással; ;
e) a VÁLLALKOZÁS által kezdeményezett passzív regisztráció törlése esetén. Passzív vásárlónak minősül az a regisztrált felhasználó, akinek a Webáruházba történő utolsó belépése időpontjától számítva legalább 2 (kettő) év eltelt. A VÁLLALKOZÁS a regisztráció törlésének szándékáról és annak várható időpontjáról a regisztráció során megadott e-mail címen értesíti az érintett Vásárlót. A Vásárlók Webáruházba történő belépése vagy a törlés elleni tiltakozása a Vásárló passzív állapotát, így a regisztráció törlését is automatikusan megszünteti;
f) a VÁLLALKOZÁS által azonnali hatállyal kezdeményezett megszüntetés esetén, amennyiben felmerül a gyanú, hogy a Vásárló visszaélést követett el, illetve megszegte a jelen Általános Szerződési Feltételekben rögzített kötelezettségét (pl. a regisztráció során valótlan adatokat ad meg). Az erről szóló értesítést a VÁLLALKOZÁS a Vásárlók regisztrációs e-mail címére küldi meg.
11.3. VÁLLALKOZÁS egyoldalú döntése alapján fenntartja a jogot, hogy visszaélés gyanúja esetén részlegesen vagy teljesen korlátozza a Vásárló regisztrációját, illetve a Webáruház szolgáltatásaihoz történő hozzáférését.
11.4. A VÁLLALKOZÁS fenntartja a jogát a jelen Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítására. A módosításról a VÁLLALKOZÁS rövid felhívás formájában tájékoztathatja a regisztrált Vásárlóit, a feltételeket tartalmát érdemes időről-időre megvizsgálni. A Felhasználó/Vásárló jogosult az Általános Szerződési Feltételek ellen tiltakozni, amint az megjelenítésre került a Webáruházban.
12.3. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. és a további hatályos magyar jogszabályok rendelkezései megfelelően irányadók.
12.4. A Szolgáltatással kapcsolatos fogyasztói panasszal a Vásárló az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság, az elektronikus hirdetésekkel kapcsolatosan a hírközlési hatóság eljárását kezdeményezheti.